Jægerbold

Kom hurtigt igang
  • Tilmeld dig månedens aktivitet

    Så vil du i løbet af den første uge i hver måned få tilsendt en ny aktivitet, som du kan give videre til dine GameBoosters, hvilket de så kan igangsætte i de Aktive Pauser.

    Tilmeld dig her
  • Tilmelding til GameBoosters-kursus

    GameBoosters-kurserne bliver placeret regionalt og gennemføres løbende, efterhånden som skoler tilmelder sig.

    Kursusoversigt
  • Opret nyt GameBoosters-kursus

    Hvis du ønsker at oprette et GameBoosters-kursus, nær dig og din egen skole, eller blot høre mere herom, så klik på linket herunder. Det tager kun 1 min. hvorefter vil du blive kontaktet af en projektleder.

    Oprettelse af nyt kursus

Jægerbold

Deltagere:     

10-30 deltagere fordelt på to hold

Redskaber:   

Bolde – gerne så der er en bold per spiller på det ene hold, men ellers så mange som muligt
Seks kegler

Sted:                 

Ude eller inde - der skal være god plads

Beskrivelse:

Banen er et stort firkantet område med et felt i hver ende, som markeres ved hjælp af kegler (se tegning). Det ene hold er jægere og fordeler sig med bolde i de to endefelter. Det andet hold er kaniner og stiller sig ud for midten i den ene side af banen.
Det gælder nu for kaninerne om at indsamle så mange point som muligt ved at løbe over midten uden at blive ramt af jægernes ’skud’ (bolde). For jægerne gælder det selvfølgelig om at få ramt kaninerne så hurtigt som muligt. Når en kanin rammes, ’dør’ den. Når alle kaniner er ramt, byttes roller - dvs. jægerne bliver kaniner og omvendt.

Jægerbold

Spillet slutter, når begge hold har været kaniner.

 Regler:

  • Kaninerne får 1 point for hver kanin, der løber over midten uden at blive ramt
  • Jægerne må kun skyde fra endefelterne 
  • Hvis en bold bliver liggende ude på banen, må jægerne hente bolden tilbage til endefelterne
  • Vinderholdet er det hold med flest point, når legen sluttes

Variation:

  • Man kan opstille regler om, hvordan kaninerne skal bevæge sig: Løbe, hoppe, hinke osv.
  • Man kan spille runder på tid, så kaninerne ikke dør, når de bliver ramt. De får dog ikke point for den tur, hvor de blev ramt. Pointene tælles sammen, når tiden er gået, og der byttes roller. Det gør legen lidt mere aktiv.