Kickstarter

Pauser med mere power

Aktive pauser for de ældste elever

Kom hurtigt igang

Hvad er Kickstarter?

Kickstarter er den aktive pause for skolens ældste elever, som er i familie med Legepatruljen og GameBoosters.

Hos Kickstarter er det lærerne og pædagogerne, der skal kickstarte én eller to pauser om ugen for udskolingseleverne - og naturligvis også selv deltage i de sjove aktiviteter sammen med eleverne. 

Hensigten med Kickstarter er at få aktiveret de elever, som normalt ville blive i klassen med deres devices og ikke være fysisk aktive i pausen. Ofte vil sidegevinsten være, at der vil blive skabt trivsel samt gode relationer mellem eleverne - og hvem ønsker ikke det!?!

Kickstarter-kurset er inspiration og gode råd til, hvordan lærere og pædagoger kan skabe aktive pauser for skolens ældste elever.

Hvorfor Kickstarter?

  • Kickstarter styrker sundheden og understøtter læring
  • Kickstarter skaber relationer og trivsel mellem eleverne

"Det er det bedste ved skolen"Catrine Victoria Nielsen (elev, 7. kl., Buskelundskolen)

Sæt gang i udskolingen

Se TV2/Fyn-indslag om Kickstarter.

Aktiviteten daler, jo ældre eleverne bliver. Især i frikvartererne kan det være en udfordring at få udskolingseleverne til at bevæge sig. Men det er langt fra en umulig opgave. 
TV2/Fyn har været på besøg på to skoler med Kickstarter. Se indslaget ved at klikke på billedet herunder.