Kickstarter

Pauser med mere power

Aktive pauser for de ældste elever

Kom hurtigt igang
  • Tilmeld dig månedens aktivitet

    Så vil du i løbet af den første uge i hver måned få tilsendt en ny aktivitet, som du kan brug i Kickstarter pauserne.

    Tilmeld her
  • Få et kursus

    Kickstarter-kurserne bliver placeret regionalt og gennemføres løbende, efterhånden som skoler tilmelder sig.

    Book her
  • Plakaten

    Gør opmærksom på jeres aktiviteter med Kickstarter-plakaten. Download plakaten i A3-størrelse .

    Kickstarter Plakat i A3-størrelse

Hvad er Kickstarter?

Kickstarter er den aktive pause for skolens ældste elever, som er i familie med projekterne Legepatruljen og GameBoosters.

Hos Kickstarter er det lærerne og pædagogerne, som skal kickstarte en eller to pauser om ugen for udskolingseleverne - og naturligvis også selv deltage i de sjove aktiviteter sammen med eleverne. 

Hensigten med Kickstarter er at få aktiveret de elever, som normalt ville blive i klassen med deres devices og ikke være fysisk aktive i pausen. Ofte vil sidegevinsten være, at der vil blive skabt relationer og trivsel mellem eleverne - og hvem ønsker ikke det?!

Kickstarter-kurset er inspiration og gode råd til, hvordan lærere og pædagoger kan skabe aktive pauser for skolens ældste elever.

Hvorfor Kickstarter?

  • Kickstarter styrker sundheden og understøtter læring.
  • Kickstarter skaber relationer og trivsel mellem eleverne
  • "Det er det bedste ved skolen" 
    Catrine  Victoria Nielsen - elev (7. kl. Buskelundskolen)

 

Sæt gang i udskolingen

Se TV2/Fyn-indslag om Kickstarter.

Aktiviteten daler, jo ældre eleverne bliver. Især i frikvartererne kan det være en udfordring at få udskolingseleverne til at bevæge sig. Men det er langt fra en umulig opgave.
TV2/Fyn har været på besøg på to skoler med Kickstarter og talt med projektleder Rikke Grønning om frikvartersaktiviteter for de ældste.