Body scan

Jeg er interesseret
  • Få ugens øvelse

    Vi udsender hver uge en øvelse, der kan bringe bevægelse ind i din undervisning. Brug den til inspiration og påmindelse om bevægelsen. Abonner her helt gratis!

    Ugens Øvelse
  • Brug vores gratis materialer!

    Dyk ned i Sæt Skolen i Bevægelses skatkiste med inspiration og materialer. Vi har mere en 150 konkrete øvelsesforslag til alle trin og fag. Mange af dem har en lille introfilm og arbejdsark. Besøg "Bevægelsesfabrikken", hvor dine elever kan skabe skøre og aktive film, som alle kan bevæge sig til. Eller involver de ældste med "Bevæg udskolingen!" - Find det hele her!

    Inspiration og materialer
  • Book et kursus

    Sæt Skolen i Bevægelse kommer ud på din skole og laver kursus for hele personalet. Boost den fælles mission og få lette værktøjer til at lykkes med bevægelsen! Læs mere om vores kursustilbud!

    Kurser

Eleverne ligger eller sidder behageligt med hovedet hvilende på bordet. Afslappende musik spilles i baggrunden. Øjnene lukkes, og man begynder at lægge mærke til egen vejrtrækning. Læreren, eller en af eleverne, begynder at guide de andre gennem kroppen ved at sætte fokus på hver enkelt kropsdel. Man kan starte således: ”Bring opmærksomheden til dit åndedræt og læg mærke til, hvordan du trækker vejret dybt ind gennem næsen, ned i maven og ud gennem munden igen. Ret opmærksomheden på dine fødder og mærk, hvordan de føles tunge mod underlaget…”. Der fortsættes, til hele kroppen har fået opmærksomhed, og der gøres opmærksom på, at det er ok, hvis tankerne ryger hen på andre ting. Et fif kan være at forestille sig, at man placerer tanken i en let hvid sky, som man puffer væk. Fokus er hele tiden på afspænding og åndedræt. Der sluttes af med at mærke kroppen som helhed, og der kan spørges ind til, hvordan det føles.

Print aktiviteten her. 

Print tekst, som du kan læse op her.