Robot og ingeniør

Jeg er interesseret
  • Få ugens øvelse

    Vi udsender hver uge en øvelse, der kan bringe bevægelse ind i din undervisning. Brug den til inspiration og påmindelse om bevægelsen. Abonner her helt gratis!

    Ugens Øvelse
  • Brug vores gratis materialer!

    Dyk ned i Sæt Skolen i Bevægelses skatkiste med inspiration og materialer. Vi har mere en 150 konkrete øvelsesforslag til alle trin og fag. Mange af dem har en lille introfilm og arbejdsark. Besøg "Bevægelsesfabrikken", hvor dine elever kan skabe skøre og aktive film, som alle kan bevæge sig til. Eller involver de ældste med "Bevæg udskolingen!" - Find det hele her!

    Inspiration og materialer
  • Book et kursus

    Sæt Skolen i Bevægelse kommer ud på din skole og laver kursus for hele personalet. Boost den fælles mission og få lette værktøjer til at lykkes med bevægelsen! Læs mere om vores kursustilbud!

    Kurser

Eleverne går sammen to og to. Den ene er robot, og den anden er ingeniør. Ingeniøren kan sætte robotten til at bevæge sig. Det gør ingeniøren ved f.eks. at føre robottens arm op til munden og lave en bevægelse, der ligner, at robotten drikker. Nu skal robotten blive ved med at lave den bevægelse frem og tilbage til munden.

Ingeniøren kan herefter f.eks. rykke en stol hen til robotten, og føre/få robotten til at sætte sig ned hver gang inden drikkebevægelsen og føre/få robotten op fra stolen igen efter drikkebevægelsen, for så at starte bevægelserne forfra igen. Robotten skal gøre bevægelserne lidt "robotagtige", og ingeniøren vælger de bevægelser robotten, skal udføre. Men det skal være en samlet bevægelsesrække, der kan gentages i en sløjfe.

Når der er gået nogle minutter, og alle robotter har lavet deres færdige bevægelser mange gange, byttes roller.

Klassens lærer eller pædagog kan stille flere krav til ingeniørerne, f.eks. at pulsen skal op hos robotten, eller at der skal være et balanceelement med i bevægelsesmønstrene.