Lignings-bingo

Jeg er interesseret
  • Få ugens øvelse

    Vi udsender hver uge en øvelse, der kan bringe bevægelse ind i din undervisning. Brug den til inspiration og påmindelse om bevægelsen. Abonner her helt gratis!

    Ugens Øvelse
  • Brug vores gratis materialer!

    Dyk ned i Sæt Skolen i Bevægelses skatkiste med inspiration og materialer. Vi har mere en 150 konkrete øvelsesforslag til alle trin og fag. Mange af dem har en lille introfilm og arbejdsark. Besøg "Bevægelsesfabrikken", hvor dine elever kan skabe skøre og aktive film, som alle kan bevæge sig til. Eller involver de ældste med "Bevæg udskolingen!" - Find det hele her!

    Inspiration og materialer
  • Book et kursus

    Sæt Skolen i Bevægelse kommer ud på din skole og laver kursus for hele personalet. Boost den fælles mission og få lette værktøjer til at lykkes med bevægelsen! Læs mere om vores kursustilbud!

    Kurser

Midt i lokalet står en masse kegler (se en anden version af øvelsen under "Variationer"). Under hver kegle ligger et facit. 

Rundt langs væggene hænger kort med facit.
På elevernes bingokort står alle ligningerne. De skal nu vælge et startsted ved en kegle eller ved væggen. De kigger på facit og finder på deres bingokort hvilken ligning det facit passer til. Så må de stå og få øjenkontakt enten en klassekammerat ved væggene/keglerne. Når man har øjenkontakt og er klar, skal man bytte plads og parre det nye facit med en ligning. Der er en bingohaj, der gerne må fange, når nogle elever bytter plads. Fanges nogle elever, får fangeren den fangede elevs bingokort og den der er fanget, skal nu være fanger.

 

 

Variationer

En anden og måske mindre tidskrævende version af øvelsen, hvor keglerne placeres i to rækker over for hinanden kan downloades som PDF her.

Øvelsen kan udføres med mange andre naturfaglige opgavetyper, fx prøvetests (nationale tests).

 

Evaluering af øvelsen og tegn på læring

Øvelsen her kan også uden videre integreres som evalueringsdel eller -øvelse efter et netop afsluttet forløb for på en anderledes måde at evaluere på det faglige indhold.