Spil mur med tabeller

Jeg er interesseret
  • Få ugens øvelse

    Vi udsender hver uge en øvelse, der kan bringe bevægelse ind i din undervisning. Brug den til inspiration og påmindelse om bevægelsen. Abonner her helt gratis!

    Ugens Øvelse
  • Brug vores gratis materialer!

    Dyk ned i Sæt Skolen i Bevægelses skatkiste med inspiration og materialer. Vi har mere en 150 konkrete øvelsesforslag til alle trin og fag. Mange af dem har en lille introfilm og arbejdsark. Besøg "Bevægelsesfabrikken", hvor dine elever kan skabe skøre og aktive film, som alle kan bevæge sig til. Eller involver de ældste med "Bevæg udskolingen!" - Find det hele her!

    Inspiration og materialer
  • Book et kursus

    Sæt Skolen i Bevægelse kommer ud på din skole og laver kursus for hele personalet. Boost den fælles mission og få lette værktøjer til at lykkes med bevægelsen! Læs mere om vores kursustilbud!

    Kurser

Inddel klassen i grupper af ca. fem elever. Hver gruppe finder en mur, og får en bold og den lille tabel til rådighed. En elev med den lille tabel i hånden sparker en bold mod muren, mens han/hun siger et gangestykke, fx 7x3. Resten af gruppens elever står i en række, og den forreste elev siger facit, mens han/hun sparker bolden tilbage mod muren, og spørgeren modtager bolden. Svarer eleven rigtigt, går han/hun blot bag i rækken og øvelsen fortsætter. Svarer eleven forkert, råber spørgeren ”fejl”, og svareren går til side og hopper 10 sprællemænd, mens han/hun siger en af de tabeller, regnestykket er med i (og går så bagefter tilbage i køen igen). Øvelsen fortsætter. Det er en god idé på forhånd at aftale hvilken/hvilke tabeller, eleverne skal træne.

 

Variationer

I stedet for at sige gangestykket kan spørgeren sige resultatet, og så skal de andre elever svare
med et gangestykke.

Vælg forskellige øvelser til dem, der svarer forkert, fx styrkeøvelser – armstrækkere,
mavebøjninger, rygbøgninger eller andre sjove øvelser i skolegården; sjippe i tov 10 gange, hulahopring 10 gange om maven, gynge 10 gange på en gynge, hinke frem og tilbage i en optegnet hinkerude.

Læreren kan lade grupperne træne forskellige tabeller. Nogle grupper kan træne alle tabeller, mens andre grupper kan træne én eller få tabeller. På den måde kan man arbejde med differentieret undervisning.