Summeringsleg

Jeg er interesseret
  • Få ugens øvelse

    Vi udsender hver uge en øvelse, der kan bringe bevægelse ind i din undervisning. Brug den til inspiration og påmindelse om bevægelsen. Abonner her helt gratis!

    Ugens Øvelse
  • Brug vores gratis materialer!

    Dyk ned i Sæt Skolen i Bevægelses skatkiste med inspiration og materialer. Vi har mere en 150 konkrete øvelsesforslag til alle trin og fag. Mange af dem har en lille introfilm og arbejdsark. Besøg "Bevægelsesfabrikken", hvor dine elever kan skabe skøre og aktive film, som alle kan bevæge sig til. Eller involver de ældste med "Bevæg udskolingen!" - Find det hele her!

    Inspiration og materialer
  • Book et kursus

    Sæt Skolen i Bevægelse kommer ud på din skole og laver kursus for hele personalet. Boost den fælles mission og få lette værktøjer til at lykkes med bevægelsen! Læs mere om vores kursustilbud!

    Kurser

På kortenes bagside skrives/tegnes øvelser som fx skihop, krydsløb, hop på et ben, trillebør, skihop, englehop, hinke, baglæns løb, gadedrengeløb, valgfri øvelse) – Nogle øvelser går evt. igen på flere af kortene.

Kortene fordeles i en stor rundkreds i en aula, skolegård el. hal.

Eleverne går sammen to og to. Hvert par får en terning. Alle starter inde på midten og slår med terningen.

Parrene løber ud til det kort, som har det tal, som svarer til det antal øjne terningen viser. På kortet er der en øvelse.  Eleverne udfører øvelsen på vej tilbage til midten, hvor de igen slår med terningen. Det antal øjne terningen viser denne gang, lægger de sammen med det forrige tal. Hvis summen af disse to tal f.eks. er syv, løber de ud til kort nr. syv. Øvelsen som står på kort nr. 7 udføres på tilbagevejen osv.  Vinderen er det par som først når tallet 30 eller derover.

Hvis eleverne har svært ved at huske de tal, de skal lægge sammen, kan de skrive dem ned. Øvelsen kan også udføres udenfor. Brug evt. laminerede kort.

Variationer

Øvelsen kan også udføres ved at eleverne skal subtrahere, dividere og multiplicere. Fx kan de lægge det antal øjne terningen viser sammen med det forrige tal og subtrahere med fx fem, hvorefter eleverne løber ud til dette resultat.