Morgenrutine-stop-dans
Morgenrutine-stop-dans
Formålet er, at eleverne skaber deres egne bevægelser samt inspirerer og lærer fra hinanden.
Eleverne skal tænke på en morgenrutine som tandbørstning, tag tøj på, spis morgenmad ol. De skal nu vælge tre bevægelser fra deres morgenrutiner og omsætte dem til bevægelse. Det er vigtigt, at eleverne ”overdriver” bevægelserne, så de bliver tydelige.
Morgenrutine-stop-dans
Når musikken er tændt (skruet op), bevæger eleverne sig rundt mellem hinanden (løbe, kravle, gå, hoppe etc.). Når musikken slukkes (skrues ned), skal de finde sammen parvis (ingen må stå alene). Nu viser de hver især deres tre morgenrutinebevægelser, hvorefter de skal afprøve dem fælles – hvis de når det. Når musikken igen skrues op, bevæger eleverne sig rundt mellem hinanden igen, klar til at finde en ny makker til næste omgang.
Materialer
- Musik
Variation og deltagelsesmuligheder
- Hjælp gerne de elever, som udfordres af at skulle skabe bevægelser, med at komme i gang.
- Lad eventuelt en elev være sammen med undervisere eller eleverne kan være sammen i fast makkerpar (så får de dog ikke inspirationer fra så mange).