Forside/Aktivitetsdatabase/Løbe-kommandørkaptajn

Aktivitet

Løbe-kommandørkaptajn

Aktivitetsinformation

Klassetrin

0. – 1.2. – 3.4. – 5.6. – 7.8. – 9.

Brain Breaks

Puls og styrke

Øvrig skoletid

BevægelsesbåndPower 0.-3.Temauge/temadagSkolernes Motionsdag 2025

Tid

1 – 10 min.

Gem aktiviteten til
senere
Print aktiviteten

Løbe-kommandørkaptajn

Formålet er, at eleverne får pulsen op og får smil på læben.

  1. 1.Eleverne står i en rundkreds med kommandørkaptajnen i midten. I starten er det underviseren, der er kommandørkaptajn.
  2. Kommandøren giver en kommando fx; I skal løbe hen og røre ved en mursten, rundt om et træ og hoppe ti gange i sandet og komme hurtigst muligt tilbage på jeres plads.
  3. Den, der kommer først tilbage/gør det pænest/mest kreativt, bliver den nye kommandør. I bestemmer selv kriterierne.

Materialer

  • Kommandøren har en sjov hat fx en avispapirhat eller anden form for hurtig ”udklædning” på
  • Evt. skumterninger

Variation og deltagelsesmuligheder

  • Antallet af kommandoer og sværhedsgraden kan variere. Kun fantasien sætter grænser.
  • Kommandoer kan være differentieret: Alle fra c-klassen skal…/alle i blåt tøj skal….resten skal….
  • Kommandoer kan varieres ved at slå med en terning for at finde ud af, hvor mange gange, man skal hoppe/løbe/røre ved.
  • Lav flere kredse med kaptajner og lad kredsene kæmpe mod hinanden om at være hurtigst.

Denne leg er en del af projektet Frittersport og er også god til Legepatruljen.

Kurv (0)

Din kurv er tom

Subtotal
0 kr.

Søgning