Forside/Aktivitetsdatabase/Den hellige ko – Fange

Aktivitet

Den hellige ko – Fange

Aktivitetsinformation

Bevægelse i undervisningen

Kristendomskundskab

Primær formål og fokus

Læring gennem kroppen

Klassetrin

6. – 7.

Tid

10 – 20 min.

Gem aktiviteten til
senere
Print aktiviteten

Eleverne skal lege fangeleg. Et passende antal elever udvælges som fangere og får en overtræksvest på og skal nu forsøge at fange de andre. Når en elev bliver fanget, skal han/hun løbe uden for den markerede bane og trække et kort. På kortet er afbilledet et dyr. Den fangede elev genfødes nu som dette dyr og er med i fangelegen igen. Eleven skal dog bevæge sig som det dyr, han/hun er blevet genfødt som.

 

Hvis en elev genfødes som Den hellige ko, kan han/hun ikke blive fanget. Forsøger en fanger at fange Den hellige ko, skal fangeren overgive sin overtræksvest til en anden og løbe ud og trække et genfødselskort.

 

 

Materialer: Genfødselskort

Søgning