Aktivitet
Forhindringsbaner – kaniner på spring
Forhindringsbaner handler om, at eleverne løber rundt på en bane med forskellige udfordringer og forhindringer. Det er vigtigt, at der på banen er god plads til flere elever på en gang, så der ikke opstår kø ved nogle af forhindringerne. Eleverne kan være sammen i par, hvor den ene løber, mens den anden holder pause. Lad eleverne skifte makker undervejs. Lav gerne en pause undervejs for alle eleverne, hvor I har mulighed for at snakke om banen samt lave justeringer eller forbedringer.
Der opsættes en bane, hvor de vilde kaniner er på spring. De løber stærkt og kan klare forskellige forhindringer, hvor det gælder om at være hurtig på fødderne og let på tå. Banen er lavet af kegler, der guider elever den rigtige vej. Banen indeholder stige(r), hvor eleverne skal sætte fødderne i alle stigens rum og på siden af stigen (højre fød i første felt, venstre fod i første felt, højre fod på siden af første felt, venstre fod på siden af første felt, højre fod i andet felt, venstre fod i andet felt, højre fod på siden af andet felt, venstre fod på siden af andet felt, OSV.). Et andet sted på banen møder eleverne de små ringe og skal løbe på tå igennem alle ringe. Banen byder også på sjippetove, der ligger så lange de er på jorden/gulvet. Her skal eleverne gå på line på tovene. Til sidst på banen ligger der isoleringsrør i forlængelse af hinanden, og eleverne skal hoppe fra side til side langs rækken af rør.
Materialer
Stiger, små ringe, sjippetove, isoleringsrør, kegler
Sted
Inde eller ude
Indikatorer for højt aktivitetsniveau
Eleverne er i bevægelse hele tiden