Forside/Aktivitetsdatabase/Forholdsord – forhindringsbane

Aktivitet

Forholdsord – forhindringsbane

Aktivitetsinformation

Klassetrin

2. – 3.4. – 5.6. – 7.

Bevægelse i fag

Dansk

Specialundervisning og inklusion

Faglige øvelserDansk (specialundervisning)

Tid

30+ min.

Gem aktiviteten til
senere
Print aktiviteten

Forholdsord – forhindringsbane

Formålet er, at eleverne træner deres kendskab til forholdsord.

Eleverne skaber i små grupper en forhindringsbane i skolens uderum, hvor de skal bruge 6-8 forholdsord pr. gruppe. Fx. kravl under gyngen, løb mellem keglerne osv.

Eleverne kan bruge ordkort med forholdsord som støtte. Ordkortene kan udarbejdes i klassen før øvelsen, og grupperne bytter så kort, før øvelsen begynder. 

Når hver gruppe har dannet en bane, skal en af de andre grupper afprøve den. Efterfølgende skal gruppen, der har prøvet banen fortælle hvilke forholdsord, der er brugt undervejs.

Materialer

Variation og deltagelsesmuligheder

  • Eleverne kan starte med tre forholdsord for at gøre forhindringsbanen mere overskuelig og lettere at huske.

Søgning