Aktivitet

Gæt et dyr

Aktivitetsinformation

Klassetrin

0. – 1.2. – 3.

Styrk klassen

Trivsel

Øvrig skoletid

BevægelsesbåndFrikvarterSFO

Tid

1 – 10 min.10 – 20 min.

Gem aktiviteten til
senere
Print aktiviteten

Gæt et dyr

Formålet er, at eleverne møder hinanden gennem leg.

Eleverne står i en rundkreds. Underviseren tænker på et dyr og giver en ledetråd (det kan fx være en kategori såsom, ”Bondegårdsdyr”, ”Fugle”, ”Vanddyr”, osv.. På runde i rundkredsen har hver elev ét spørgsmål til underviseren – kun ja/nej spørgsmål. De vælger selv, om de vil spørge ind til dyret (fx ”kan det flyve?”), eller om de vil gætte på dyret. Når dyret er gættet kan den, der gætter det, fx bestemme det næste dyr.

Materialer

  • Ingen.

Søgning