Forside/Aktivitetsdatabase/Godmorgen (Boldleg)

Aktivitet

Godmorgen (Boldleg)

Aktivitetsinformation

Klassetrin

0. – 1.2. – 3.4. – 5.

Øvrig skoletid

SFO

Specialundervisning og inklusion

LegeBoldlege (specialundervisning)

Tid

1 – 10 min.10 – 20 min.

Gem aktiviteten til
senere
Print aktiviteten

Godmorgen (boldleg)

Formålet er, at eleverne udforsker, hvad en bold kan.

Alle elever har hver en drible-venlig bold til hænderne. På samme tid laver eleverne nedenstående solo-boldaktiviteter. Bolden symboliserer en anden genstand eller medbringes i en fantasiverden, som udtrykkes med krop og bold. Brug fantasien og sig følgende kommandoer høj indimellem, at de dribler rundt.

  • Snork sover: Alle eleverne ligger på gulvet og ”sover” med bolden som hovedpude.
  • Vækkeuret ringer: Bolden dribles halvliggende hurtigt ned i gulvet.
  • Vækkeuret slukkes: Slå hårdt bolden til stilhed i gulvet.
  • ”Vi sover lige to minutter mere”: Bolden placeres som hovedpude igen.
  • Vækkeuret ringer igen: Bolden dribles – så er det op at stå.
  • Ind i brusebad: Bolden bruges som vand og sæbe på kroppen.
  • Tørres: Bolden bruges som håndklæde.
  • På toilet: Find selv på, hvad bolden er!
  • Tag tøj på: Bolden er i hånden under påklædningsbevægelser.
  • ”Vuf – vuf – vuf” hunden skal luftes: Drible rundt i området med den ene hånd, mens hundesnoren
    holdes i den anden.

Kan fortsættes med: Gå en tur i byen, tag i skole. Find selv på flere fantasi-bold-aktiviteter.

Materialer

  • Bolde.

Denne leg er en del af projektet Frittersport og en del af materialet Medspil.

Søgning