Aktivitet
Godmorgen (Boldleg)
Godmorgen (boldleg)
Formålet er, at eleverne udforsker, hvad en bold kan.
Alle elever har hver en drible-venlig bold til hænderne. På samme tid laver eleverne nedenstående solo-boldaktiviteter. Bolden symboliserer en anden genstand eller medbringes i en fantasiverden, som udtrykkes med krop og bold. Brug fantasien og sig følgende kommandoer høj indimellem, at de dribler rundt.
- Snork sover: Alle eleverne ligger på gulvet og ”sover” med bolden som hovedpude.
- Vækkeuret ringer: Bolden dribles halvliggende hurtigt ned i gulvet.
- Vækkeuret slukkes: Slå hårdt bolden til stilhed i gulvet.
- ”Vi sover lige to minutter mere”: Bolden placeres som hovedpude igen.
- Vækkeuret ringer igen: Bolden dribles – så er det op at stå.
- Ind i brusebad: Bolden bruges som vand og sæbe på kroppen.
- Tørres: Bolden bruges som håndklæde.
- På toilet: Find selv på, hvad bolden er!
- Tag tøj på: Bolden er i hånden under påklædningsbevægelser.
- ”Vuf – vuf – vuf” hunden skal luftes: Drible rundt i området med den ene hånd, mens hundesnoren
holdes i den anden.
Kan fortsættes med: Gå en tur i byen, tag i skole. Find selv på flere fantasi-bold-aktiviteter.
Materialer
- Bolde.
Denne leg er en del af projektet Frittersport og en del af materialet Medspil.