Forside/Aktivitetsdatabase/Guess an animal

Guess an animal

Aktivitetsinformation

Klassetrin

2. – 3.4. – 5.

Bevægelse i fag

Sprogfag

Tid

10 – 20 min.20 – 30 min.

Gem aktiviteten til
senere
Print aktiviteten

Guess an animal

Formålet er, at eleverne undersøger det engelske sprog ved at vise dyr med kroppen for på den måde at visualisere en forståelse af engelske ord.

  1. Klip arbejdsarkene fra hinanden, så der er et dyr pr. seddel.
  2. Inddel eleverne i mindre grupper med 3-5 elever i hver gruppe.
  3. Hver gruppe får, vælger eller trækker en seddel, hvorpå der står et dyr. Gruppen skal nu danne en skulptur ud fra det dyr, de har, som de skal fremvise for resten af klassen. Der er følgende regler:
  • Hver gruppe får nu fem minutter til at finde på og øve sig på deres skulptur.
  • Alle i gruppen skal være en del af skulpturen, og de må ikke sige noget under fremvisningen af skulpturen.
  • Resten af klassen må ikke se sedlen med dyret, men skal gætte dyret ud fra skulpturen.
  • Fremvisningsgruppen skal stå fastfrosset, når de viser deres skulptur.

Materialer

Variationer og deltagelsesmuligheder

  • Der skal stilles hjælpespørgsmål, fx “Hvad tror I, det betyder, at hånden er i siden?”
  • Grupperne må anvende rekvisitter i deres fremvisning af skulpturen.
  • Grupperne må, hvis resten af klassen har brug for et ledetråd, vælge ét ord eller én lyd, de kan sige, hvis klassen spørger efter det.

Søgning