Aktivitet

Hjørneleg

Aktivitetsinformation

Bevægelse i undervisningen

Brain breaks

Øvrig Skoletid

Frikvarter

Primær formål og fokus

Øget energi og arousal Trivsel

Klassetrin

0. – 1. 2. – 3. 4. – 5.

Tid

1 – 10 min. 10 – 20 min.

Gem aktiviteten til
senere
Print aktiviteten

Hjørneleg

Banen markeres som en firkant med en kegle i hvert hjørne. I skal blive enige om, hvilket nummer hjørnerne har (1-2-3-4). Én person stiller sig i midten af banen, lukker øjnene og tæller HØJT til 10.

Samtidig skal de andre fordele sig ud på hjørnerne. Når personen i midten har talt til 10, siger han/hun fx ”Hjørne 3” og åbner øjnene. De personer, der er i hjørne 3, laver 10 gentagelser af fx sprællemænd.

Personen i midten lukker igen øjnene og tæller til ti. De andre skal nu stille sig i et nyt hjørne.

Materialer

  • Kegler eller lignende til at markere hjørnerne

Variationer og deltagelsesmuligheder

  • Dem der står i det hjørne, der bliver valgt, dør og skal hjælpe personen i midten med at vurdere, hvem der dør eller ikke dør
  • Når der er seks personer tilbage, må der kun stå to i hvert hjørne. Når der er fire personer og under tilbage, må der kun stå én i hvert hjørne.

Denne leg er god til Legepatruljen.

Søgning