Forside/Aktivitetsdatabase/Kongens efterfølger

Aktivitet

Kongens efterfølger

Aktivitetsinformation

Bevægelse i undervisningen

Brain breaks

Øvrig Skoletid

Bevægelsesbånd Frikvarter SFO

Primær formål og fokus

Koordination Motorik Trivsel

Klassetrin

0. – 1. 2. – 3. 4. – 5. 6. – 7. 8. – 9.

Tid

1 – 10 min.

Gem aktiviteten til
senere
Print aktiviteten

Eleverne skal løbe på en lang række, hvor kongen er forrest og resten af rækken skal kopiere kongens bevægelser.

 

Det er kun kongens fantasi, som sætter grænse for bevægelserne. Underviseren kan vælge en kategori til bevægelserne, fx:

  • DYR (elefant, giraf, abe, frø, pingvin, krabbe, mus, orm eller lopper),
  • MENNESKER (morgenmand (lig ned, stå op, strække sig), kusk (kuskeslag), kondiløber, hurtigløber, fægter, svømmer, trespringer, rockmusiker, indianer, rekrut og officer, racerkører, computernørd (sid ned og klik på mus og tastetur)
  • Manden, som aldrig kunne vælge retning (skift retning hele tiden).

Denne leg er en del af projektet Frittersport og er også god til Legepatruljen.

Søgning