Forside/Aktivitetsdatabase/Løbe-kommandørkaptajn

Aktivitet

Løbe-kommandørkaptajn

Aktivitetsinformation

Klassetrin

0. – 1.2. – 3.4. – 5.6. – 7.8. – 9.

Brain Breaks

Puls og styrke

Øvrig skoletid

BevægelsesbåndPower 0.-3.Temauge/temadagSkolernes Motionsdag 2025

Tid

1 – 10 min.

Gem aktiviteten til
senere
Print aktiviteten

Løbe-kommandørkaptajn

Formålet er, at eleverne får pulsen op og får smil på læben.

Eleverne står i en rundkreds med kommandørkaptajnen i midten. Det er i starten underviseren, der er kommandørkaptajn. Kommandøren giver en kommando fx; I skal løbe hen og røre ved en mursten, rundt om et træ og hoppe 10 gange i sandet og komme hurtigst muligt tilbage på jeres plads. Den, der kommer først tilbage/gør det pænest/mest kreativt, bliver den nye kommandør.

Materialer

  • Kommandøren har en sjov hat fx en avispapirhat eller anden form for hurtig ”udklædning” på
  • Evt. skumterninger

Variation og deltagelsesmuligheder

  • Antallet af kommandoer og sværhedsgraden kan variere. Kun fantasien sætter grænser.
  • Kommandoer kan være differentieret: Alle fra c-klassen skal…/alle i blåt tøj skal….resten skal….
  • Kommandoer kan varieres ved at slå med en terning for at finde ud af, hvor mange gange, man skal hoppe/løbe/røre ved.
  • Lav flere kredse med kaptajner og lad kredsene kæmpe mod hinanden om at være hurtigst.

Denne leg er en del af projektet Frittersport og er også god til Legepatruljen.

Søgning