Aktivitet
Løbe-kommandørkaptajn
Løbe-kommandørkaptajn
Formålet er, at eleverne får pulsen op og får smil på læben.
Eleverne står i en rundkreds med kommandørkaptajnen i midten. Det er i starten underviseren, der er kommandørkaptajn. Kommandøren giver en kommando fx; I skal løbe hen og røre ved en mursten, rundt om et træ og hoppe 10 gange i sandet og komme hurtigst muligt tilbage på jeres plads. Den, der kommer først tilbage/gør det pænest/mest kreativt, bliver den nye kommandør.
Materialer
- Kommandøren har en sjov hat fx en avispapirhat eller anden form for hurtig ”udklædning” på
- Evt. skumterninger
Variation og deltagelsesmuligheder
- Antallet af kommandoer og sværhedsgraden kan variere. Kun fantasien sætter grænser.
- Kommandoer kan være differentieret: Alle fra c-klassen skal…/alle i blåt tøj skal….resten skal….
- Kommandoer kan varieres ved at slå med en terning for at finde ud af, hvor mange gange, man skal hoppe/løbe/røre ved.
- Lav flere kredse med kaptajner og lad kredsene kæmpe mod hinanden om at være hurtigst.
Denne leg er en del af projektet Frittersport og er også god til Legepatruljen.