SoMe-leg (Løb)

SOME-leg
Formålet er, at eleverne får pulsen op gennem en løbeleg.
Eleverne står parvis i en rundkreds, hvor den ene elev i makkerparret danner
yderkreds, og den anden elev danner inderkreds. Ærteposerne placeres i midten. Underviseren står i midten af rundkredsen og siger forskellige kommandoer i form af forskellige navne på SoMe-platforme. Hver platform hører forskellige opgaver, som eleverne skal lave:
- Facebook
Bagerste makker løber op foran forreste makker og de giver like til hinanden. - Tinder
Swipe til højre eller venstre – forreste makker rykker en plads til højre
eller venstre og får ny makker. - Instagram
Bagerste makker hopper op på ryggen af forreste makker, og de leger, at de
tager en selfie med telefon. - TikTok
Parrene tager tre runder armkrog. - Snapchat
Makkerne stiller sig side om side og holder i hånd og laver et englehop sammen
og gør som om, de er et spøgelse (ikonet for Snapchat). - SoMe
Eleverne i yderkredsen løber en omgang rundt om inderkredsen. Når de
kommer tilbage til deres makker, skal de kravle gennem benene på makkeren
(stående i inderkredsen) ind i midten af kredsen og have fat i en af ærteposerne.
Efter SoMe-kommandoen lægges ærteposerne tilbage i midten og eleverne,
som har løbet, stiller sig nu foran deres makker i inderkredsen.
Materialer
- Ærteposer, færre end antal par
Denne leg er en del af projektet PULS