Aktivitet

Talstafet

Aktivitetsinformation

Bevægelse i undervisningen

Matematik

Primær formål og fokus

Forståelse og anvendelse Puls Repetition og evaluering

Klassetrin

0. – 1. 2. – 3.

Tid

10 – 20 min. 20 – 30 min.

Gem aktiviteten til
senere
Print aktiviteten

Klassen inddeles i hold á tre til fem elever, og keglerne fordeles på hele legearealet (boldbane, skolegård eller lignende). Legen kan både leges på et stort og et lille areal, men for at opnå et højt aktivitetsniveau skal banen ikke være for stor. Underviseren fordeler brikkerne under de ti kegler. Der må gerne være flere brikker under samme kegle. Hvert hold skal selv vælge et sted på legearealet, hvor de har base, og hvor de skal samle deres brikker.

Legen begynder med, at første elev på hvert hold løber til en kegle og ser, om brik nummer 1 i deres egen farve ligger der. Eleven må kigge under to forskellige kegler. Hvis eleven ikke finder brikken, løber han/hun tilbage til næste elev på holdet, der så løber af sted og kigger efter brik nummer 1 (eller brik 2, hvis brik 1 blev fundet). Hver gang må eleven kigge under to kegler. De øvrige elever på holdet må gerne hjælpe eleven, der løber ved at sige, hvor de mener, at brikken ligger. Det gælder om at samle alle holdets brikker hurtigst muligt.

 

Materialer

Kulørte brikker nummereret fra 1-10

10 kegler/toppe/spande

Søgning