Forside/Aktivitetsdatabase/Ghura Khel/Hestespil

Aktivitet

Ghura Khel/Hestespil

Aktivitetsinformation

Klassetrin

0. – 1.2. – 3.4. – 5.6. – 7.

Brain Breaks

Tillid og samarbejdePuls og styrke

Styrk klassen

Trivsel

Øvrig skoletid

Frikvarter

Tid

1 – 10 min.

Gem aktiviteten til
senere
Print aktiviteten

Ghura Khel/Hestespil

Formålet er, at eleverne får smil på læben og sved på panden.

Der kan deltage 8-30 elever i månedens leg, som er en fangeleg, der tager jer en smule med til Indien, da legen stammer derfra og hedder Ghura Khel, på dansk kaldes den for Hestespil.

Legen går ud på, at alle elever starter med at holde hinanden i hånden i en cirkel, herefter løber man afsted, så hurtigt, som man kan, imens man forsøger at holde fast i hinandens hænder. Det er en god idé at blive enige om hvilken retning, man starter med at løbe imod.

De elever der ryger ud af kæden, bliver nu fangere og skal forsøge at røre de elever, der stadig holder fast. Hvis man bliver rørt af en fanger, imens man er en del af cirklen, bliver man altså også fanger. Den sidste, der er tilbage, som hverken er røget ud af cirklen eller rørt af en fanger, har vundet.

Man kan med fordel prøve legen et par gange, da den giver sved på panden og smil på læben.

Søgning