Forside/Aktivitetsdatabase/Guirlandeløb

Aktivitet

Guirlandeløb

Aktivitetsinformation

Bevægelse i undervisningen

Brain breaks

Primær formål og fokus

Koncentration og opmærksomhed Tillid og samarbejde

Klassetrin

0. – 1. 2. – 3. 4. – 5. 6. – 7. 8. – 9.

Tid

1 – 10 min.

Gem aktiviteten til
senere
Print aktiviteten
Aktivitetsinformation

Bevægelse i undervisningen

Brain breaks

Primær formål og fokus

Koncentration og opmærksomhed Tillid og samarbejde

Klassetrin

0. – 1. 2. – 3. 4. – 5. 6. – 7. 8. – 9.

Tid

1 – 10 min.

Gem aktiviteten til
senere
Print aktiviteten

Guirlandeløb

Formålet er, at eleverne udfordres på både fin- og grovmotorik, samt at eleverne samarbejder om at løse opgaverne.

Beskrivelse

Eleverne står i én lang række på gangen. Den forreste klipper en strimmel papir, løber hen til den anden ende af rækken, hvor glanspapiret klipses sammen til en guirlande. Eleven løber tilbage igen og laver en guirlandering med sine arme. Den næste elev gør det samme, og klipser glanspapiret fast på den forrige guirlandering, mens man hægter sig fast med sine arme i den forrige elevs guirlande-arme.

Til sidst er der lavet en rigtig guirlande af glanspapir, der kan pynte i klassen, samt en menneske-guirlande med elevernes arme.

Man kan med fordel have klippet strimlerne FØR øvelsen startes.

Materialer

  • Glanspapir
  • Klipsemaskine
  • Saks
Venligst accepter Statistikker, marketing for at se denne video.

Ændr dine cookie præferencer her

Denne leg er en del af bevægelsesjulekalenderen.

Søgning