Forside/Aktivitetsdatabase/Guirlandeløb

Aktivitet

Guirlandeløb

Aktivitetsinformation

Klassetrin

0. – 1.2. – 3.4. – 5.6. – 7.8. – 9.

Brain Breaks

Tillid og samarbejdeKoncentration og opmærksomhed

Tid

1 – 10 min.

Gem aktiviteten til
senere
Print aktiviteten

Guirlandeløb

Formålet er, at eleverne udfordres på både fin- og grovmotorik, samt at eleverne samarbejder om at løse opgaverne.

Eleverne står i én lang række på gangen. Den forreste klipper en strimmel papir, løber hen til den anden ende af rækken, hvor glanspapiret klipses sammen til en guirlande. Eleven løber tilbage igen og laver en guirlandering med sine arme. Den næste elev gør det samme, og klipser glanspapiret fast på den forrige guirlandering, mens man hægter sig fast med sine arme i den forrige elevs guirlande-arme.

Til sidst er der lavet en rigtig guirlande af glanspapir, der kan pynte i klassen, samt en menneske-guirlande med elevernes arme.

Man kan med fordel have klippet strimlerne FØR øvelsen startes.

Materialer

  • Glanspapir
  • Klipsemaskine
  • Saks
Venligst accepter Statistikker, marketing for at se denne video.

Ændr dine cookie præferencer her

Denne leg er en del af bevægelsesjulekalenderen.

Måske er du også interesseret i…

Ugens Øvelse

Modtag vores håndplukkede brain breaks og faglige øvelser i din indbakke hver mandag morgen.

Brain break kategorier

Alle vores brain breaks er udviklet med et eller flere formål. Du vælger dermed selv, hvad du ønsker at understøtte med din brain break.

Leg og motorik

God motorik og stærke legekompetencer er vigtige og giver adgang til en række positive oplevelser og sociale relationer og kan påvirke børnene både fagligt og socialt resten af livet.

Søgning