Forside/Aktivitetsdatabase/Hurtig eller sløv

Hurtig eller sløv

Aktivitetsinformation

Bevægelse i undervisningen

Brain breaks

Øvrig Skoletid

Frikvarter SFO

Primær formål og fokus

Koncentration og opmærksomhed

Klassetrin

4. – 5. 6. – 7. 8. – 9.

Tid

1 – 10 min. 10 – 20 min.

Gem aktiviteten til
senere
Print aktiviteten

Hurtig eller sløv

Alle deltagere sidder rundt om et bord. De to raflebægre med terninger starter, så der er lige mange personer imellem dem. Aktiviteten går ud på at slå sekser med én terning. Når det lykkes at slå en sekser, sender man bægeret videre til næste person i urets retning. Det gælder om at få et af bægerne til at indhente det andet. Når et bæger indhentes, skal personen med det bæger, som indhentes, løbe rundt om bordet så hurtigt som muligt. Personen til venstre skal nu prøve at slå en sekser imens. Hvis det lykkes at slå en sekser, mens der løbes, bliver løberen tildelt et S, som det første bogstav i SLØV. Hvis personen når at løbe rundt om bordet, inden der er slået en sekser, får han/hun ikke noget bogstav. Hver gang en person har løbet, starter bægrene igen med lige afstand mellem dem, og spillet fortsætter.

Når man har fået alle fire bogstaver i SLØV, er man ude. Det gælder om at undgå at blive ”den sløve” ved ikke at få bogstaver.

Materialer

  • To raflebægere med terninger

Antal deltagere

  • 4-10 personer
  • Ved flere deltagere deler du eleverne op ved flere borde

Variationer

Indsæt flere bægere, hvis spillet går for langsomt. Der skal dog altid være flere spillere end bægere. Antallet af terninger i bægrene kan øges/reduceres, alt efter hvor let/svært det skal være at slå en sekser.

Denne leg er god til GameBoosters

Søgning