Forside/Aktivitetsdatabase/Robot og ingeniør

Aktivitet

Robot og ingeniør

Aktivitetsinformation

Klassetrin

0. – 1.2. – 3.4. – 5.6. – 7.8. – 9.

Brain Breaks

Tillid og samarbejde

Øvrig skoletid

BevægelsesbåndFrikvarterLegepatrulje 0.-3.SFO

Tid

1 – 10 min.

Gem aktiviteten til
senere
Print aktiviteten

Robot og ingeniør

Formålet er, at eleverne bruger deres kreativitet til at få hinanden til at bevæge sig, gerne på sjove måder.

Eleverne går sammen to og to. Den ene er robot, og den anden er ingeniør. Ingeniøren skal sætte robotten til at bevæge sig. Det gør ingeniøren ved f.eks. at føre robottens arm op til munden og lave en bevægelse der ligner, at robotten drikker. Nu skal robotten blive ved med at lave den bevægelse frem og tilbage til munden.

Ingeniøren kan herefter f.eks. rykke en stol hen til robotten og føre/få robotten til at sætte sig ned hver gang inden drikkebevægelsen og føre/få robotten op fra stolen igen efter drikkebevægelsen, for så at starte bevægelserne forfra igen. Robotten skal gøre bevægelserne lidt “robotagtige”, og ingeniøren vælger de bevægelser, robotten skal udføre. Men det skal være en samlet bevægelsesrække, der kan gentages i en sløjfe.

Når der er gået nogle minutter, og alle robotter har lavet deres færdige bevægelser mange gange, byttes roller.

Underviseren kan stille flere krav til ingeniørerne, f.eks. at pulsen skal op hos robotten, eller at der skal være et balanceelement med i bevægelsesmønstrene.

Venligst accepter Statistikker, marketing for at se denne video.

Ændr dine cookie præferencer her

Måske er du også interesseret i dette

Ugens Øvelse

Skriv dig op til vores ugentlige nyhedsbrev og få en ny brain break og faglig øvelse i indbakken hver mandag.

Find formålet med din brain break

Vidste du, at vores brain breaks er inddelt i fire kategorier?

Kom på kursus

Vi udbyder kurser inden for brain breaks, bevægelse i undervisningen, arousal og meget mere.

Søgning