Forside/Aktivitetsdatabase/Robot og ingeniør

Aktivitet

Robot og ingeniør

Aktivitetsinformation

Bevægelse i undervisningen

Brain breaks

Primær formål og fokus

Puls og styrke Tillid og samarbejde

Klassetrin

0. – 1. 2. – 3. 4. – 5. 6. – 7. 8. – 9.

Tid

1 – 10 min.

Gem aktiviteten til
senere
Print aktiviteten

Eleverne går sammen to og to. Den ene er robot, og den anden er ingeniør. Ingeniøren skal sætte robotten til at bevæge sig. Det gør ingeniøren ved f.eks. at føre robottens arm op til munden og lave en bevægelse der ligner, at robotten drikker. Nu skal robotten blive ved med at lave den bevægelse frem og tilbage til munden.

 

Ingeniøren kan herefter f.eks. rykke en stol hen til robotten og føre/få robotten til at sætte sig ned hver gang inden drikkebevægelsen og føre/få robotten op fra stolen igen efter drikkebevægelsen, for så at starte bevægelserne forfra igen. Robotten skal gøre bevægelserne lidt “robotagtige”, og ingeniøren vælger de bevægelser, robotten skal udføre. Men det skal være en samlet bevægelsesrække, der kan gentages i en sløjfe.

 

Når der er gået nogle minutter, og alle robotter har lavet deres færdige bevægelser mange gange, byttes roller.

 

Underviseren kan stille flere krav til ingeniørerne, f.eks. at pulsen skal op hos robotten, eller at der skal være et balanceelement med i bevægelsesmønstrene.

Søgning