Aktivitet

Slangeløb

Aktivitetsinformation

Bevægelse i undervisningen

Matematik

Primær formål og fokus

Forståelse og anvendelse Puls

Klassetrin

4. – 5. 6. – 7.

Tid

10 – 20 min.

Gem aktiviteten til
senere
Print aktiviteten

Klassen inddeles i hold på ca. fem elever. Hvert hold står bag en kegle. Ca. 10 meter fremme står en anden kegle, hvor der placeres kort med procenter under. Kortene lægges med bagsiden opad.

Første elev på hvert hold løber ud og runder holdets kegle og tager et kort og løber tilbage med dette. Næste elev i rækken “hæfter” sig på (tager første elev i hånden), og de løber sammen ud og runder keglen, hvor den bagerste elev nu tager et kort. De løber tilbage med kortet og “hæfter” en ny makker på kæden. Dette fortsættes indtil eleverne får samlet kort, som giver 100% tilsammen eller derover.

Når eleverne har nået 100% eller derover, begynder de at sætte personer af. Dvs. at den første elev, som har løbet i længst tid, må slippe kæden. Herefter løber kæden en runde mere, og næste elev sættes af osv. Vinderen er det hold, der først får sat alle sine elever af.

 

Materialer

Kort med decimaltal, brøker eller procenter

Kort til at udfylde

Kegler

Søgning