Forside/ /Studentermedhjælper

Studentermedhjælper søges

Skal du med på holdet?

Studentermedhjælper til kommunikationsafdelingen hos Dansk Skoleidræt

Har du digitalt flair, styr på Adobe InDesign og er du lidt af en kommunikationsnørd? Dansk Skoleidræt søger netop nu en struktureret studentermedhjælper, der har lyst til at blive en del af vores kommunikationsteam og understøtte vores arbejde for en varieret skoledag med idræt og bevægelse.

Vi har brug for en ekstra hånd ca. 10 timer om ugen. Din vigtigste opgave bliver grafisk opsætning, men du får også mulighed for at prøve kræfter med bl.a. SEO, web, videoproduktion og tekstforfatning.

Dansk Skoleidræt giver alle danske skoleelever mulighed for at opleve glæden ved idræt, leg og bevægelse. Vi tror på, at gode oplevelser med fysisk aktivitet grundlægger sunde vaner for livet. Dansk Skoleidræt giver inspiration til en aktiv skoledag med kvalificerede bevægelsestilbud i og udenfor klasseværelset.

Arbejdsopgaver

Du bliver en del af et team, der arbejder med mange forskellige opgaver og projekter med fokus på elevers læring og trivsel. Dine opgaver vil bl.a. indebære:

  • Grafisk opsætning: Du arbejder i Adobe InDesign og sørger for, at vores materialer står skarpt og visuelt professionelt.
  • Web og SEO: Du hjælper med at optimere og opsætte indhold på skoleidraet.dk i vores CMS (WordPress).
  • Kvalitetssikring: Du har et skarpt blik for detaljer og hjælper med korrekturlæsning og sproglig finish.
  • Tekstforfatning: Du skriver og vinkler indhold, så det rammer vores målgruppe rent.
  • Videoproduktion: Produktion af små videoer med øvelser og aktiviteter.
  • Øvrige ad hoc-opgaver.

Der vil være rig mulighed for at prøve mange forskellige web- og kommunikationsdiscipliner, alt efter hvad du er interesseret i.

Kvalifikationer

Vi leder efter dig, der er digitalt stærk og har erfaring med grafiske værktøjer. Da det indimellem går stærkt i afdelingen, er det vigtigt, at du arbejder selvstændigt og systematisk – og er god til at afklare opgaverne undervejs, hvis du er i tvivl.

  • Du har erfaring med Adobe InDesign og en stærk sans for layout og design.
  • Du har fremragende skriftlige færdigheder på dansk og har et skarpt blik for kommaerne.
  • Du har gerne erfaring i at arbejde med CMS og weboptimering.
  • Du er i gang med en relevant videregående uddannelse og har minimum 1 år tilbage af din studietid.
  • Du har en systematisk og effektiv tilgang til arbejdet.
  • Du er løsningsorienteret og trives med både faste opgaver og ad-hoc-udfordringer.
  • Du har en intuitiv forståelse for digital kommunikation og kan nemt tilegne dig nye færdigheder.

Vi tilbyder

Vi brænder for vores sag og for at skabe et sekretariat, hvor vi trives i en uformel omgangstone og er aktive sammen.

  • Dynamisk miljø: Du får engagerede kolleger og rig mulighed for at udvikle dine færdigheder inden for kommunikation.
  • Fysisk fællesskab: Du får base på vores kontor i Nyborg én dag om ugen, så du bliver en naturlig del af vores aktive arbejdsfællesskab, hvor tingene kan gå stærkt, men altid med et smil på læben og god stemning.
  • Fleksibilitet: Vi aftaler de 10 ugentlige timer løbende, så der er plads til dine eksamensperioder.
  • Løn: Ansættelse sker på timebasis med en timeløn på 185,81 kr. (FTF Kommunale lønninger, løntrin 27)

Lyder stillingen som noget for dig? 

Send din ansøgning, dit CV og meget gerne eksempler på dit grafiske arbejde til [email protected] senest d. 16. januar 2026. Samtaler bliver afviklet fredag den 23. januar i Nyborg i tidsrummet kl. 9.00 – 13.00.  

Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte os på telefon eller mail i uge 2 og 3:

Vi glæder os til at høre fra dig. 

Søgning