Aktivitet

100 hurtige

Aktivitetsinformation

Bevægelse i undervisningen

Brain breaks

Primær formål og fokus

Puls og styrke

Klassetrin

0. – 1. 2. – 3. 4. – 5. 6. – 7. 8. – 9.

Tid

1 – 10 min.

Gem aktiviteten til
senere
Print aktiviteten

Alle elever stiller sig bag deres stol. På underviserens signal gælder det om først at nå at komme igennem alle øvelser. Når man er færdig, sætter man sig ned på sin stol. Øvelserne skrives på tavlen, inden aktiviteten sættes i gang.

Eksempler på øvelser kan være:

  • 20 hop
  • 20 boksearme i luften
  • 20 sprællemænd
  • 20 høje knæløftninger
  • 20 hælspark

Fif: Vi anbefaler, at man laver aktiviteten lige efter en læringssituation, idet det har en positiv indflydelse på, hvor godt eleverne husker det, de lige har lært.

Søgning