Aktivitet
Granny!
Granny!
Formålet er, at eleverne har det sjovt, mens de bevæger sig.
Granny er en fange- og skræmmeleg, hvori underviserne (Granny) skal forsøge at fange eller overraske eleverne.
Da Granny er gammel kan hun ikke løbe, og må derfor gå rundt. Undtagen hvis der råbes Granny, for så må hun løbe i 15 sekunder. Hvis en elev bliver fanget af Granny, må det sætte sig ned og tælle til 50, inden man er med igen.
Granny kan ikke se elever, der gemmer sig et stykke væk, men kan se, hvis de gemmer sig, lige foran hende.
Eleverne har mulighed for at stoppe Granny midlertidigt, ved at skyde hende med en Nerf Gun, så stopper hun helt op og tæller til 30, inden hun går videre igen.
Materialer
- Udklædning til den underviseren, der er Granny.
- Uhyggelig musik.
- Nerf Gun med ét skud.
Denne leg er en del af projektet Frittersport.