Forside/Aktivitetsdatabase/Kongens efterfølger

Aktivitet

Kongens efterfølger

Aktivitetsinformation

Bevægelse i undervisningen

Brain breaks

Øvrig Skoletid

Bevægelsesbånd Frikvarter SFO

Primær formål og fokus

Koordination Motorik Trivsel

Klassetrin

0. – 1. 2. – 3. 4. – 5. 6. – 7. 8. – 9.

Tid

1 – 10 min.

Gem aktiviteten til
senere
Print aktiviteten

Kongens efterfølger

Formålet er, at børnene udfører forskellige motoriske bevægelser, være opmærksomme på at efterligne hinandens bevægelser og selv skal finde på bevægelser.

Eleverne sættes sammen i små grupper á tre til fire elever og stiller sig på en række. Den forreste i rækken er kongen. Alle andre skal følge og kopiere kongens bevægelser. Det er kun kongens fantasi, som sætter grænse for bevægelserne.

Husk at bytte rundt, så det er en anden, der bliver konge efter et par bevægelser.

Variation og deltagelsesmuligheder

Underviseren kan vælge en kategori til bevægelserne for at hjælpe de elever, der har svært ved at finde på bevægelser. Det kan fx være:

  • DYR (elefant, giraf, abe, frø, pingvin, krabbe, mus, orm eller lopper),
  • MENNESKER (morgenmand (lig ned, stå op, strække sig), kusk (kuskeslag), kondiløber, hurtigløber, fægter, svømmer, trespringer, rockmusiker, indianer, rekrut og officer, racerkører, computernørd (sid ned og klik på mus og tastetur)
  • Manden, som aldrig kunne vælge retning (skift retning hele tiden).

Denne leg er en del af projektet Frittersport og er også god til Legepatruljen.

Kurv (0)

Din kurv er tom

Subtotal
0 kr.

Søgning