Forside/Aktivitetsdatabase/Puls – Bevægelsesslange

Aktivitet

Puls – bevægelsesslange

Aktivitetsinformation

Klassetrin

0. – 1.2. – 3.4. – 5.

Styrk klassen

Trivsel og samarbejde

Øvrig skoletid

BevægelsesbåndPower 0.-3.FrikvarterSFO

Tid

1 – 10 min.10 – 20 min.20 – 30 min.

Gem aktiviteten til
senere
Print aktiviteten

Puls – bevægelsesslange

Formålet er, at eleverne får pulsen op igennem en løbeleg med forskellige øvelser.

I mindre grupper løber eleverne rundt på rækker. Der skal være et sjippetov eller et skumrør mellem hver elev på rækken. Dette må ikke slippes. Den forreste i hver række bestemmer, hvordan der skal løbes fx med høje knæløft, hoppe, sidelæns, gadedrengehop, baglæns, på alle fire osv.

Det er VIGTIGT, at hele elevgruppen/klassen sammen har afprøvet de forskellige måder at løbe på, inden de går sammen i små grupper. Den forreste bestemmer, og alle elever i rækken løber på samme måde. Når den forreste er træt, løber vedkommende om bagerst i rækken, og den næste finder på en måde at løbe på

Materialer

  • Sjippetove
  • Skumrør

Variation og deltagelsesmuligheder

  • Aktiviteten kan laves både ude og inde
  • Pædagogen kan styre, hvornår eleverne skifter plads i række, så alle kommer til eller er forrest i lige lang tid
  • Sig til eleverne, at de skal bevæge sig som et dyr, og så skal resten af bevægelsesslangen gætte, hvilket dyr, de forestiller

Søgning