Forside/Aktivitetsdatabase/De fire geometriske verdenshjørner

De fire geometriske verdenshjørner

Aktivitetsinformation

Klassetrin

4. – 5.

Bevægelse i fag

Matematik

Tid

1 – 10 min.10 – 20 min.

Gem aktiviteten til
senere
Print aktiviteten

De fire geometriske verdenshjørner

Formålet er, at eleverne forholder sig til forskellige udsagn, som har et geometrisk indhold, og efterfølgende øver sig i at argumentere for sit valg.

  1. Fordel de fire svarmuligheder rundt i fire hjørner. Placer evt. en kegle for at vise, hvor svarmulighederne er.
  2. Læs et udsagn op for eleverne, hvorefter eleverne forholder sig til, hvilket at de fire svarmuligheder, de mener, er korrekt.
  3. Eleverne placerer sig ved den svarmulighed, de mener, er korrekt.
  4. Inden du siger resultatet, kan nogle af eleverne forsøge at argumentere for, hvorfor de har placeret sig, hvor de har.

Materialer

Variation og deltagelsesmuligheder

  • Lad eleverne være sammen to og to, så de kan snakke sammen om deres svar, inden de placerer sig ved en svarmulighed.

Kurv (0)

Din kurv er tom

Subtotal
0 kr.

Søgning