Aktivitet

Længst væk

Aktivitetsinformation

Klassetrin

0. – 1.2. – 3.4. – 5.6. – 7.8. – 9.

Brain Breaks

Puls og styrke

Tid

1 – 10 min.

Gem aktiviteten til
senere
Print aktiviteten

Længst væk

Formålet er, at eleverne kommer væk fra skærmen, får pulsen op og er kreative.

OBS: Denne aktivitet kan bruges som skærmaktivitet

Alle elever lægger sig ned i planken, mens øvelsen forklares. Man kan evt. tage sin bærbar computer med ned på gulvet, så man stadig kan se på skærmen.

Øvelsen handler om, at alle elever skal løbe hen til det rum, der er længst væk fra, hvor de befinder sig nu. I rummet skal de finde en ting, som de tager med tilbage til skærmen. Man lægger sig i planke igen, når man er tilbage. Når alle elever er kommet tilbage, viser hver elev på skift en bevægelse med den ting, de har fundet. Det kunne være at kaste med den, trille med den, balancere med den, eller noget helt andet.

Måske er du også interesseret i dette

Ugens Øvelse

Skriv dig op til vores ugentlige nyhedsbrev og få en ny brain break og faglig øvelse i indbakken hver mandag.

Find formålet med din brain break

Vidste du, at vores brain breaks er inddelt i fire kategorier?

Kom på kursus

Vi udbyder kurser inden for brain breaks, bevægelse i undervisningen, arousal og meget mere.

Søgning