Aktivitet

Frugtsalat

Aktivitetsinformation

Bevægelse i undervisningen

Brain breaks

Øvrig Skoletid

Bevægelsesbånd Frikvarter SFO

Primær formål og fokus

Koncentration og opmærksomhed Puls og styrke Trivsel

Klassetrin

0. – 1. 2. – 3. 4. – 5. 6. – 7. 8. – 9.

Tid

1 – 10 min.

Gem aktiviteten til
senere
Print aktiviteten

Inden legen sættes i gang, finder alle eleverne noget de kan bruge som base (stol, sokker, tæppefliser eller hulahopringe) og ligger den i en stor rundkreds. Eleverne stiller sig på hver sin base og får at vide, om de er æble, pære eller banan. En elev skal ikke have en base, men skal placerer sig midt i kredsen og være “frugtblander”. Legen sættes i gang ved, at eleven kalder en af de tre frugter. Bliver der fx sagt æble, skal æblerne finde en ny base at stå på. Det samme gælder for de to andre frugter. Hvis der bliver sagt frugtsalat, skal alle finde en ny plads. Eleven i midten skal også prøve at nå at finde en tom plads. Den person, der ikke når at få en plads, skal nu stå i midten og vælge den næste frugt. 

Denne leg er god til Legepatruljen.

 

Søgning