mere meningsfuld idrætsundervisning i indskolingen
Skab meningsfulde idrætsoplevelser
Nyt materiale til indskolingen
Idræt i indskolingen er en fantastisk arena for bevægelsesglæde, fællesskab og sanselige øjeblikke, der kan gribe eleverne og blive til meningsfulde idrætsoplevelser. De oplevelser kan sætte livslange spor hos eleverne og gøre idrætten til en fast og betydningsfuld del af deres liv. Det er lærere og pædagogers opgave at understøtte dette, og med projektet “Mere meningsfuld idrætsundervisning i indskolingen” præsenteres en didaktik for indskolingen med en kerne af nysgerrighed, kreativitet, øvelse og kropslige udfoldelsesmuligheder, som kan bane vej for flere meningsfulde idrætsoplevelser.
Jeg kan slet ikke beskrive hvor fedt det her materiale er. Jeg er blevet meget mere skarp.
Line Rindom, idrætslærer, Østerhåbsskolen
Jeg synes også, at vi er blevet lidt bedre til idræt end sidste år.
Elev, Østerhåndsskolen
mere meningsfuld idræt i indskolingen
Materialerne
Projektet har udviklet seks didaktiske greb som danner rammen for undervisningsforløbene, der er udviklet under temaerne Leg og fællesskab, Cirkusskolen og Sørøverskolen.
De seks didaktiske greb
Herunder kan du læse og se videoer om de didaktiske greb som er blevet set i praksis og videreudviklet undervejs i projektet. Det er didaktiske greb som kan hjælpe til at skabe meningsfulde idrætsoplever for elever i indskolingen.
Information om projektet
Bliv klogere på projektet “Mere meningsfuld idrætsundervisning i indskolingen.”