konkrete redskaber
Værktøjer til struktur for bevægelse
Gode forudsætninger
Skab kultur for bevægelse på skolen
På et procesforløb udvikler det pædagogiske personale kompetencer til at inddrage bevægelse i skolens hverdag, så det aktive element tænkes naturligt ind ift. variation, læring, trivsel og sundhed.
Involvering af både ledelse og pædagogisk personale er afgørende på procesforløb, da fælles sprog og retning er i centrum.
EKSEMPELKATALOG
Konkret inspiration til bevægelse i skolen
Der er ingen grund til at opfinde den dybe tallerken, hvis andre allerede har gjort det. Derfor har Praksiscenter for Idræt og Bevægelse i Skolen samlet en række gode eksempler på aktiviteter, forløb, materialer og erfaringer, der alle sammen giver mere bevægelse.
I kataloget finder du eksempler flg. områder:
- Nationalpolitisk niveau
- Kommunale forvaltninger
- Skoleledelse og skolebestyrelse
- Pædagogisk personale
- Elever
Kontakt
Fandt du ikke, hvad du ledte efter?
Vi står klar til at hjælpe dig videre.
14%
af respondenterne i undersøgelsen “Bevægelse i skoledagen 2022” svarer, at de har en bevægelsespolitik
54%
af lærer-respondenterne i undersøgelsen “Bevægelse i skoledagen 2022” svarer, at ansvaret for bevægelse ligger hos den enkelte medarbejder
6%
af respondenterne i undersøgelsen “Bevægelse i skoledagen 2022” angiver, at kommunen har konsulenter, som kan støtte rammesætningen af bevægelse
12
kommuner kunne i 2024 kalde sig Skoleidrætskommune