styrk elevernes forståelse:
Ny didaktisk dug til fysisk træning
gør fagbebreberne overskuelige
Gør fagbegreberne visuelle og overskuelige
Fysisk træning-dugen er et genialt didaktisk værktøj til indervisning i indholdsområdet Fysisk træning i idrætsundervisningen i 0.-9. klasse.
Dugens tre modeller understøtter undervisningen i fysisk træning, herunder opvarmning og grundtræning. Modellerne giver dine elever en bred forståelse for, hvad fysisk træning, og hvilke træningsmetoder og -principper, der knytter sig til de forskellige grundtræningsområder.
Dugen er lavet i slidstærkt stof med påtrykte didaktiske modeller, så den er let at bruge i både planlægning og undervisning. På den måde er det nemt at forblive aktive i undervisningen, samtidig med at I arbejder med teori.
Til dugen hører et sæt aktivitetskort, som er målrettet udskolingen. De er tilknyttet dugens forskellige modeller, og indeholder øvelser og refleksionsspørgsmål.
Tilsammen udgør materialerne et uundværligt didaktisk værktøj, der hjælper dig som idrætslærer i arbejdet med at koble teori og fagbegreber til praksis, uden at hallen/salen forlades.
Sådan virker didaktiske duge
Rum til refleksion og fordybelse
Med de didaktiske modeller får elevene mulighed for at stoppe op og reflektere over idrætsundervisningen.
Styrket læring
Når du får koblet fagbegreber på din undervisning, vil både du og dine elever tydeligt mærke, at læringen styrkes.
Aktiv deltagelse for flere
Hvis man ikke er fysisk tryg i idrætsundervisningen, får man med dugene og de didaktiske modeller en platform, hvor det kan være nemmere at byde ind i undervisningen.
Kobler teori på praksis
Dugene er nemme at tage med rundt og kan inddrages midt i den aktive undervisning, så fagbegreberne kropsliggøres i samme moment.
Aktivitetskort til Fysisk træning-dugen
De 11 aktivitetskort til Fysisk træning-dugen er målrettet elever i udskolingen, og de understøtter hver for sig forskellige elementer på dugen.
.Størstedelen af aktivitetskortene er opbygget, så eleverne kan bruge dem selvstændigt, mens nogle få er koblet sammen med et lærerkort. For alle kortene gælder, at underviseren skal sætte rammen for brugen af dem, fx vil det være naturligt at gøre sig overvejelser om, hvorvidt der skal arbejdes med kortene i en bestemt rækkefølge.