Kurset tager afsæt i forskningsmæssige argumenter om at effekten af børns oplevelse af øget selvværd, forbedret selvopfattelse og trivsel i forbindelse med fysisk aktivitet, afhænger af de sociale og pædagogiske omstændigheder, som den fysiske aktivitet bliver afviklet under.
Formålet med kurset er at uddanne deltagerne til at identificere og understøtte børn til at indgå i et fællesskab. Med redskaber som motivationsstrategi, udvidede kompetencer til afvikling af bevægelsesaktiviteter og et plug and play-aktivitetskatalog bliver det nemt for jer at etablere tilbuddet og stimulere børnenes lyst til at indgå i og bidrage til fællesskabet.
Med afsæt i modellen; Legens Udviklingsmuligheder, bliver I klædt på til at facilitere lege, som bidrager til børnenes psykiske, kognitive, sociale og fysiske udvikling i en social kontekst, hvor alle bidrager til og har betydning for fællesskabet. Der vil være praktisk introduktion til et udpluk af lege fra hver af kategorierne; Boldleg, danseleg, kampleg, kreativ leg, motorikleg, naturleg, rolig leg og samarbejdsleg.
Kurset er til dig/jer, som ønsker at inkorporere flere sociale og fysiske aktiviteter for børn i SFO-tiden.
Materialer:
Aktivitetskatalog med 128 lege.
HUSK:
Kurset vil overvejende være af praktisk karakter, så der anbefales tøj og sko til bevægelse.
Køb bevægelseskataloget separat:
Har du/I allerede deltaget i kurset, eller ønsker du/I blot at få bevægelseskataloget, kan det købes separat lige her.
Bevægelseskataloget indeholder 128 lege fordelt i kategorierne; Boldleg, danseleg, kampleg, kreativ leg, motorikleg, naturleg, rolig leg og samarbejdsleg. Bevægelseskataloget kan nemt bruges som opslagsværk til bevægelse i skole- og SFO-tiden.