Motorik i indskolingen

Sådan står det til

Første del af projektet "Motorik i indskolingen" består af at få en forståelse af, hvordan der arbejdes med motorik på skolerne i dag. Det arbejde er endt ud i en såkaldt kortlægningsrapport, som kan hentes på siden her.

I den rapporten har vi samlet og struktureret al den viden, vi fik i kortlægningsfasen af vores projekt. Målet var at skabe et solidt grundlag for undervisere, så de kan bruge motorikfremmende aktiviteter i undervisningen hele dagen igennem.

Vi startede med en landsdækkende spørgeskemaundersøgelse, hvor vi fik input fra skoler fra hele landet. Derefter snakkede vi med eksperter og lærere, der har erfaring med motorikundervisning. Vi holdt også tre workshops, hvor vi dykkede ned i resultaterne fra spørgeskemaundersøgelsen og fik input fra motorikfaglige eksperter, en bevægelsesvejleder og en skoleleder.

Arbejdet har hjulpet os med at forstå, hvad der virker, og hvordan vi bedst kan styrke motorikundervisningen i indskolingen. Så nu har vi en masse viden og gode ideer til, hvordan vi kan hjælpe eleverne med at bevæge sig mere og bedre i skolen, og vi er derfor klar til næste proces - at udvikle materialer og indsatser til netop dette.